מסלולי אופניים בדרום

ספורט רכיבת אופניים תופס תאוצה במדרונות המדבר של ערד. רוכבים רבים, מקצוענים וחובבים מדוושים דרכם בשבילי המדבר של ערד בין סינגלים וטרקים המותאמים לאופני השטח. מרחבי המדבר העוטפים את העיר ערד זכו בשנים האחרונות לעלייה במספר השבילים ובתוספת מכובדת של קילומטרים עבור חובבי אופני השטח.

אנשי ערד יזמו לרווחת הרוכבים פתרונות לוגיסטיים ושירותי דרך לרכיבה נעימה ונוחה. תיירני העיר מאפשרים הקפצות והובלות של הרוכבים וזוגות האופניים בבעלותם, טכנאי אופניים ושירותי מוסך ניידים, מזון, שתיה ופריסות שטח המותאמות במיוחד לקבוצות רכיבה. נבקש להמליץ לכם על חמישה מסלולי רכיבה בערד ובסביבות העיר.

סינגל ערד – מצדה

מסלול רכיבת האופניים הנחשב בעיני רבים למסלול המדברי הטוב בישראל, אורכו של המקטע שמתחיל בעיר ערד כ-40 ק”מ והוא מסתיים למרגלות מצדה. זהו חלקו הראשון של מסלול בן יומיים, המאפשר לרוכבים לכלול טיול רכיבה דו יומי המשלב לינת שטח בחניון מצדה מערב. המסלול יורד מהעיר ערד בגובה של כ-700 מ’ מעל פני הים אל ים המלח בגובה של 400 מ’ מתחת לפני הים. הסינגל עובר במעברי ההרים הבודדים במצוקי מדבר יהודה בהם ניתן לרכב בירידה של המצוקים התלולים. שימו לב, כי מקטע רכיבה זה מיועד לרוכבים מקצועיים ונדרשת הכרות שטח גבוהה בטרם היציאה לרכיבת האופנים.

סינגל ערד-מצדה מתחיל באזור המלונותב עיר ערד ויורד דרך החוות התיירותיות, השביל ממשיך מעל נחל רחף העליון עד לבקעת קנאים וכפר הנוקדים. בכפר עולה השביל צפונה לעבר מצפור גורני, שבו תצפית מרהיבה אל מדבר יהודה ונחל צאלים אדיר המימדים. השביל ממשיך בירידות תלולות וארוכות בין הר קנאים לנחל קנאים, טיפוס ארוך ומתון מביא את הרוכבים אל עתיקות מצדה. מסלול הרכיבה מפורט באתר שביל ישראל באופניים.

קבוצת רכיבה במדבר במסלול אופניים

שביל הרכיבה לאורך ים המלח למשפחות

מסלול אופניים סלול ומתון המתאים לכל הגילאים לאורכו של ים המלח בין מלונות עין בוקק לנווה זוהר. המסלול מתחיל במרפסת התצפית בצפון ברכה מספר 5 של מלונות ים המלח, במקום נוף נהדר של נחל יעלים, מישור הבוץ של ים המלח הנסוג וברקע הרי מואב. לאורך המסלול ספסלי ישיבה, מצפורים ותחנות הסבר על ים המלח ומדבר יהודה. המשך הרכיבה דרומה לאורך ברכת ים המלח עד למלונות עין בוקק, זה המקום למנוחה וטבילה קצרה בים המלח בטרם ממשיכים ברכיבה דרומה לחמי זוהר. שביל האופניים מסתיים ביישוב נווה זוהר במתחם המועצה האזורית תמר. אורכו של המסלול 12.5 ק”מ והוא נוח ובטוח לרכיבה על מסלול אופניים סלול וסדור.

רוכב במסלול אופניים בדרום

שביל רכיבה משפחתית בערד

מסלול רכיבת אופניים בין גבעות ערד לרחובות המרכזיים בעיר מעניק חוויה משפחתית לצד אתגר קל לרוכבים. אנו ממליצים להתחיל את הרכיבה בפארק ערד, חורשת קק”ל ובה ריאה ירוקה של עצי אשל ואקליפטוס. החורשה קרויה על שמו של רן שוחט ז”ל, תושב ערד שנהרג במלחמת יום הכיפורים. מהחורשה יוצא מסלול עפר נוח לרכיבה על פי סימון שביל ישראל לכיוון רובע האומנים בכניסה המערבית לעיר. ברובע האומנים מומלץ לעצור למנוחה, לבקר בגלריות האומנים ולהנאות מקפה משובח. מסלול הרכיבה ממשיך אל מרכז העיר לאורך רחוב הקנאים עד לכיכר בן יאיר עם דרך חברון. המשך רכיבה ברחוב בן יאיר עד לרחוב מואב בשבילי האופניים העירוניים תביא אתכם לפסל מצפה מואב. סך מסלול הרכיבה באורך של 14 ק”מ בדרגת קושי קלה.

רוכבים במסלול אופניים בדרום

סינגל רחמים, מסלול למתקדמים סובב ערד

25 ק”מ בסינגל מדברי הכולל את כל הטוב שיש למדבר ערד להציע לרוכבי אופניים מתקדמים. שביל מעגלי זה כולל ירידות ועליות בין גבעות העיר לנחל דומיה. המסלול מציג את חקלאות המדבר הקדומה ולאורכו בורות מים עתיקים, טרסות חקלאיות, תעלות ניקוז מים וממגורות מימי תקופת הבית הראשון במדבר בקעת ערד. תחילתו של סינגל רחמים בפארק יותם בחלקה הצפוני של העיר, מכאן נתיב הרכיבה פונה מערבה וצפונה אל אזור מאגורת רחמים, גולש לנחל דומיה וחוזר בהיקף של בית הקברות העירוני על גבעות רחמים מצפון לעיר. במעגל היקפי גדול ממשיכה הרכיבה לכיוון פארק קק”ל חורשת רן  וחזרה אל העיר דרך הגבעות מצפון לשכונת חלמיש. למסלול הרכיבה היכנסו לאתר מפות ישראל.

רכיבה במסלול אופניים בדרום

נתיב רכיבת כביש מיער יתיר לערד

אוהבי רכיבת הכביש ימצאו את שבילי הנוף ביער יתיר והכביש בין הר עמשא לערד כמסלול מומלץ עבורם. ניתן לערוך את הרכיבה בצורה מעגלית ועל ידי כך לחזור אל הרכב בתחילת המסלול. המלצתנו להתחיל בשביל הנוף הסלול של יער יתיר בסמוך ליישוב שני לבנה, לערוך את המסלול הטבעתי של יער יתיר, להתחבר עם כביש 80 בסמוך להר עמשא ולעלות ליער יתיר שוב בכביש 316 בין חורה לשני ליבנה ובכך מקבלים נתיב רכיבת כביש שרובו עובר ביער מוצל וכולל עליות לצד ירידות מהירות.

אולי יעניין אתכם גם..

סיור פסלים עצמאי בערד

סיור פסלים עצמאי בערד ברוכים הבאים לנקודת ההתחלה של הגלריה הכי גדולה בנגב, הגלרייה שהיא לא גלרייה אלא סיור בין עבודות אמנות מרהיבות שנבנו בערד

קרא עוד
קניון נחל אבוב

מסלולי שטפונות בדרום

ערד בראש מערכת הזרימה ערד שוכנת במעלה הנחלים הגדולים הנשפכים אל ים המלח. מיקומה של העיר על גבי רמת מדבר יהודה הדרומית בראש אגן הניקוז

קרא עוד
בייק לודג'

מסלולי אופניים בדרום

ספורט רכיבת אופניים תופס תאוצה במדרונות המדבר של ערד. רוכבים רבים, מקצוענים וחובבים מדוושים דרכם בשבילי המדבר של ערד בין סינגלים וטרקים המותאמים לאופני השטח.

קרא עוד
מצפה מואב

טיולי משפחות במדבר

חמישה מסלולים לטיולי משפחות במדבר שביל החלמוניות ביער יתיר החלמונית היא פרח בצבע צהוב חזק ומרשים מאוד הפורחת בחודשי הסתיו, מייד לאחר הגשמים הראשונים. שביל

קרא עוד

פסטיבלים בדרום

 פסטיבלים בדרום בערד וסביבתה, תרבות ואירועים ערד עשירה באירועי תרבות, מוזיקה ופסטיבלים רבים. בראש צועדים יחידיו פסטיבל ערד ופסטיבל התמר. שני אירועי מוזיקה ענקיים המושכים

קרא עוד
נחל צאלים עליון וברכת צפירה

מסלולים במדבר יהודה

העיר ערד היא נקודת היציאה הטובה והנוחה ביותר למסלולי הליכה בעקבות גבי המים, שיטפונות המדבר והמעיינות הקרירים. שיטפונות נחלי מדבר יהודה מעניקים חיים למדבר, המים

קרא עוד
טיול ג'יפים בדרום

מסלולי טיול ג’יפים בדרום

אוהבי המדבר ונופי השטחים הפתוחים נמשכים אל העיר הערד ומדבר יהודה הרבה גם בזכות שבילי הטיולים ברכבי שטח. מסלולי הנסיעה בג’יפים, אופנועים ורכבים מוטורים אחרים

קרא עוד

חיפוש

ההרפתקה הבאה שלכם כבר מחכה

דילוג לתוכן