טיולי משפחות במדבר

חמישה מסלולים לטיולי משפחות במדבר

שביל החלמוניות ביער יתיר

החלמונית היא פרח בצבע צהוב חזק ומרשים מאוד הפורחת בחודשי הסתיו, מייד לאחר הגשמים הראשונים. שביל החלמוניות ביער יתיר נגיש לכל רחב ולאורכו מספר חניוני יום לטובת פיקניק משפחתי. אנו מזמינים אתכם להחנות את הרכב באחד מהחניונים ולצאת להליכה קסומה ביער יתיר. בין פינות היער בעונת הפריחה תהנו מצבען העז של החלמוניות. זהו פרח בעל גיאופיט הפורח מן האדמה ללא עלים. חלמוניות יער יתיר הן מהמין חלמונית גדולה והן פורחות בפרק זמן קצר של 4 שבועות בלבד בראשית הסתיו, ספטמבר – אוקטובר. אנו מזמינים אתכם לשמור איתנו על קשר ולקבל את הניוזלטר שלנו על מנת שחלילה לא תפספסו את מועד הפריחה.

טיילת ומצפה מואב

שביל ההליכה העירוני המדברי השווה ביותר בישראל. לא סתם הסלוגן התיירותי שלנו הוא מדבר על סף הדלת. טיילת מואב והמצפה בקצה השביל הם סימן ההיכר של העיר ערד. חופשה בערד ובים המלח אינה מושלמת ללא תמונת זריחה ממצפה מואב או סלפי עם הספסלפי הערדי הסמוך למצפה. פסל מצפור ערד של הפסל יגאל תומרקין ממוקם בקצה טיילת מואב אל מול נופם המשכר של ים המלח וההרים. הפסל בנוי בטון חשוף והוא בולט וגדול מאוד אל מול נופי המדבר. את הפרשנות לפסל ולאומנות נשאיר לכם עבור הדמיון.

טיילת ומצפה מואב

שביל הנוף ומצפה עופר גורני

עונת החצבים היא התקופה המושלמת לטיול בשביל הנוף במבואות המזרחיים של העיר ערד. עמודי התפרחת הלבנים הבולטים על גבעות הצור המקומיות הן מראה מופלא. ההליכה בשביל נוחה והיא מאפשרת להאריך או לקצר את מרחק הטיול לפי בחירה חופשית שלכם. לאורך הטיול תפגשו את הפסל “דלת למדבר” או “שער למדבר” של הפסל ישראל הדני שעסק רבות באומנות שלו במבני המדבר השונים לאורך הדורות. מצפור עופר גורני הנמצא על שביל הנוף הוא פינת קסם לפיקניק או הפסקת קפה רגועה אל מול מדבר.

מצפה גורני - איל תמיר

נחל יעלים מעגלי

אוהבי ההליכה ימצאו את מסלול הטיול היוצא מאזור התעשייה של ערד כפתרון להליכה נעימה בשעת בין ערביים או כמסלול מצוין עם ילדים. המסלול מתחיל מרחוב מכונה בסימון השבילים השחור וחוזר לאותה הנקודה לאחר השלמת שביל היקפי בערוץ העליון של נחל יעלים. בנחל שיחי המדבר האופייניים לאזורנו ובהם זוגן ורותם המדבר לצד חד שנתיים בהתאם לעונה. נחל יעלים מנקז את רכס כידוד ובמורדו מתקני המים העתיקים. המסלול המעגלי נותן טעימה מדברית למשפחות שטרם התנסו בשטח, זו התחלה טובה לחבב את המדבר על ילדכם.

שביל החצבים

שביל החצבים

מסלול הליכה קסום בנופי העיר ערד. השביל באורך של 2 ק”מ במדרונות מתונים היורדים מהשכונות המזרחיות של ערד. שביל החצבים מתאים לכל המשפחה ומאפשר לילדים ולהורים יחדיו להנאות מנופי מדבר. עונת פריחת החצבים בחודשים אוגוסט וספטמבר היא חוויה מרשימה בה גבעות השביל מתכסות בנופי עמודי התפרחת הלבנים של החצב. צמח החצב הוא גיאופיט, צמח בעל בצל, רב שנתי. עלי החצב מופיעים לאחר סוף ענת הפריחה והם מבצעים הטמעה בחודשי החורף והאביב עד לקמילה של העלים. בחודש אוגוסט עולה עמוד התפרחת ומתחילה תקופה הרבייה הקצרה לאחריה רק זרעי החצב נראים על העמוד המתייבש. עמודי התפרחת מגיעים עד לגובה של מטר וחצי בשיא פריחתם. בתקופה זו מומלץ מאוד להגיע לשביל החצבים בעיר לטיול בוקר קצר או אחר הצהרים בשעה שהחום יורד.

אולי יעניין אתכם גם..

קמפינג במדבר

חוויית קמפינג בדרום – שלווה, כוכבים ונופי מדבר מרהיבים אם אתם מחפשים חופשה ייחודית, מרגיעה ובלתי נשכחת, הדרום של ישראל הוא היעד המושלם. באזור זה

קרא עוד

סיור פסלים עצמאי בערד

סיור פסלים עצמאי בערד ברוכים הבאים לנקודת ההתחלה של הגלריה הכי גדולה בנגב, הגלרייה שהיא לא גלרייה אלא סיור בין עבודות אמנות מרהיבות שנבנו בערד

קרא עוד
קניון נחל אבוב

מסלולי שטפונות בדרום

ערד בראש מערכת הזרימה ערד שוכנת במעלה הנחלים הגדולים הנשפכים אל ים המלח. מיקומה של העיר על גבי רמת מדבר יהודה הדרומית בראש אגן הניקוז

קרא עוד

חיפוש

ההרפתקה הבאה שלכם כבר מחכה

דילוג לתוכן